Thursday, November 3, 2011

CiTa-CiTa

Cita-cita korang masa kecik dulu nak jadi apa? kalau kat sekolah dulu cikgu kan selalu tanya ''Murid-murid, apa cita-cita kamu bila dah dewasa nanti? wah...memasing dah ada jawapan kan! Ada yg nk jadi Cikgu, Polis, Askar,Misi (kecik2 x reti nk sebut Jururawat!) dan sebagainya. Sampai je turn saya..."Saya nak jadi Peguam Cikgu!". Clussssss ko punya cita-cita:-) konon petah le bercakap!!hikhikhik. Takde pulok jawapan dah besar nanti nak jadi kerani, kerja kilang,Drebar lori, Keja kedai 7 E dan  bla...bla...semua tu.hikhikhik!!  

 Tapi bila dah dewasa ni....Polis, Askar, Misi, Lawyer semua tu ntah kemana.Yg hado Lawyer buruk jek! Pengakhiranya hanyalah seorang PEON sahaja.(ni tadok kena mengena antara yg Hidup@Mati ye) Itu semua imiginasi sewaktu kita kanak2 la kan? Mungkin ada antara kita yg berjaya mencapai cita -cita apa yg disampaikan dulu. Tak mustahilkan??

                                                          

Nota buku lima: Tak suka pada sorang Lawyer ni yg menguruskan urusan Jual/Beli rumah kami pada tahun 2009 sehingga kini masih lagi tertangguh! Lawyer tak Amanah!! Itu hak kami... dushhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! GERAMnyer!!!

2 comments:

KhaiRin said...

dulu nk jd cikgu n smpi skrg simpan cita2 tu walaupun x kesampaian tp ttp bangga sbb dpt 'mengajar' kanak2 seluruh malaysia dgn kerja skrg..

sekel je lawyer tu smpi lemau

MaZnie said...

Alhamdullilah....Cigu jugak tu Rin.Besar pengorbanan tu.

Dh x larat nk polo up lawyer tu! Cuma, kalau betul tu hak kami....kitorg x halalkan apa yg dia amik tu. itu jelah DOA t'akhir!