Friday, August 19, 2011

Day 2 - Bandung Trip 2011

Day 2, 20.July 2011

Seawal jam 8.00 pagi lg supir yg saya booking melalui rakan juga dah t'pacak di lobby hotel. Supir ni saya dpt dari Tracline & Tours punye package. Pak Agus namanya....orgnya lembut b'cakap serta boleh bertolak ansur & ringan tulang. (lupa lak nak snap gambar pak supir Agus tu)..
Kalau guna supir hotel lagi mahal diorg caj. Package supir yg kami dpt utk 1 hari 400,000rp/RM140 include minyak & parking. Kebetulan K.Atun & the geng juga cari supir tp harga yg diorg dpt tu lebih kurang RM180 sehari w/o parking hokey....so, kAtun & the gang we all share together utk the next day. Nnt saya akan citer story with k.atun & the gang @ day 3 ye ...
Plan kami seawal pagi tu terus ke Pasar Baru.Ada 7 tingkat kesemuanya. bahasa tingkat disana di panggil lantai...maksudnya Lantai 1/Tgkt 1. kami bermula dgn lantai 1 utk beli telekung. kebetulan mak biras saya juga ke sana bersama-sama rombongan cik kiah cawangan UMNO Sentul. Boleh pulak terserempak dgn mak biras..hehehe.Mak biras baru je selesai beli kain telekung. Kebetulan Pak Agus bawa kami & rekemen kan kedai telekung yg di jual murah. Mak biras yg dah beli kain telekung selang beberapa kedai dari kedai yg pak Agus rekemenkan tu pon kata murah telekung di sini. So, apa lagi...time utk merembat beli telekung.Akhirnya...saya terjebak beli 4 pasang telekung. 1 drpdanya kain paris cotton yg mmg saya idam2kan. harga kat sini x silap kalau kat kompleks PKNS tu t'amatlah mencekiknya. lebih kurang 170,000rp/RM60 je kat sana. tp tgk lace la pulak jenis mcm mana kan? lace biasa murahlah sikit. 2 pasang telekung sutera dave harganya 270,000rp/RM96 and 1 lagi lupa lak jenis apa harganya 100,000rp/rm35.
kalau korang g sana boleh le terjah cari kedai  TJA Collection namanya @ layari facebook: -telekung_hotmail.com



TJA Collection yg menjual kain telekung....murah beb:)


4 pasang kain telekung yg ku rembat tau!!

Seterusnya kami ke kedai SERUNI JAYA yg menjual kain kebaya,baju kurung dan kain sulam.Haaaaaa, kat sini saja saya dah merembat 1 kebaya 150000rp & 1 helai kain bunga lukis tangan yg berharga 180000rp ,2 kain bunga sulam utk mak & klong 220000rp , 1 baju yg jenis kain batik utk k.Lina saya 110000rp. (so, korang convent sendiri la yek!!)
ini le kain bunga lukis tangan tu...150,000rp!!

my baju kebaya...peeeewitttt!!

Di lantai 2 lak kami terjah ke kedai Angle Textile. kedai ni besar & cantik sket decorationnya.
kat sini juga saya memborong 3 helai kain cotton.Biras saya lak terlebih borong kain....gila kain katanya:) hehehehe

saya lupa nama jenis cotton ni...wink:) harga kain ni 140,000rp for 3.5m
 
Lantai 4 pula kami memilih Jubah utk dibuat koleksi....Nama kedai tersebut NAFC Collection yg menjual bermacam2 busana Muslim 2 in 1, 3 in 1, kebaya, sarung laki2, sarimbit dll. Saya beli 2 jubah utk mak & kakak . For me dah ada jubah cengini:)

Lunch tengahari tu kami berempat (t'masuk mak kpd biras) pn join gak @ Food Courts lantai 6. Haa...menu kali ni plak saya memilih air alpukat.alaaa...buah apricot yg buat pencuci muka tu, tp sedap ye puan2! kenalah cube:)  nasi putih & ikan Gurame (ikan talapia) yg di goreng garing & ulam2 ulaman. Confirm!! boleh masuk tekak saya...hehehe.

Sedar x sedar hampir 1/2 hari masa kami dihabiskan di Pasar Baru tu. Bagus ya amat pak supir kami ni....bw kami direct ke kedai yg betul2 murah. So, tak perlulah kami survey kedai mana yg murah utk mencari kain,telekung & jubah semua tu...kalau x, lagi banyak kedai yg nk di terjah.Tp mmg confirm ktorg ada servey 1, 2 kedai nk d'comprekan betul ke kedai yg Agus rekemankan tu lagi murah...Jawapanya:- Benar. kedai yg direkeman oleh Agus tu mmg murah.

Next destination is TOKO TIGA yg terkenal dgn barangan kulit seperti wallet,tali pinggang, seluar jeans ; Levis, Burberry, Chirtian Dior,Boss,Velentino dan macam2 lagi. Kat sini je saya abis 1 juta rupiah lebih ko...haa...amik!! Mana taknyer, utk incik usben je saya belikan 3 helai jeans ; Burbery & 2 Boss, wallet & juga tali pinggang. 2 jeans lak utk saya....tp memang berbaloi s'sgt sbb kat Toko 3 ni siap ada les 20% bila kita beli lebih dr 1 to compare dgn FOS yg ada juga jual jeans.

Burberry Jeans utk incik Usben hanya 167,200rp/RM58 shj...murah x??


Jeans BOSS for my usben - 119,920rp/RM42


Setelah abis berhempas pulas menyoping utk diri saya & usben,seterusnya misi pencarian pakaian utk anak-anak saya pula. Ada beberapa FOS yg kami singgah antaranya Rumah Anak kecil, Heritage, The Summit, Terminal Tas & tak ingat dah:) utk hari tu 1 helai je saya dpt cari utk my hero...coz susah sikit nk cari utk size 6,7 8 thn ni.Kebanyakn baju2 branded Oshkosh,Guess, GAP utk newborn 1~3yrs mmg byk laa..(ada gak yg saya x berkenan) hehehe...Utk Diner malam tu pak Agus bawa kami ke Restoran xxx (saya lupa lak namanya). Not bad gak makan di situ..cumanya sup ayam yg diorder x leh nk telan...hehe!

oshkosh for my Hero - 35,000rp/RM12.50


**Punyelah lama utk saya update N3 Bandung Day 2 ni...penyakit malas dtg.Sampai nk story pn dh hampir lupe....kihkihkih!!! Nantikan N3 Bandung Day 3 saya akan dtg...(perghhhh....mesti lg lama nk create n3 ni)!!HUHUHUHUHUHUHUHUHUHU


 



1 comment:

Ayung bandoeng said...

Salam sejahtera tuan/puan semohga semua senantiasa di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk (bandung/jakarta city tour) bagi sesiapa tuan/puan yg dah ada plan tuk bercuti di bandung/jakata dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di bandung/jakarta boleh sahaja PM atau WASAPP sahaja dekat number ni : +6289619522797 (untuk lebih detail nya) Dijamin kami bagi harga yg sangat berbaloi & service yg terbaek/5bintang ***** (insha allah) mohon maap tuan/puan apabila ada ayat yg kurang berkenan dalam promotion yg kami tawarkan ..

Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada,tp kami jamin yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG (insha allah) jom jom gi bandung murah jer TERIMAKASIH :)