Wednesday, November 2, 2011

XBoboipren

Topik hari ni ialah Xboboipren....saje nak imbas kenangan lama!!
Korang sure pernah ada x boiperen kan? Takkan le sorang je kan? mesti ada 2,3 X boboipren yg lain.Pernah tak korang citer ngan usben korang pasal X korang dulu? Apa...jawapanya 'nak mampus'? kehkehkehkeh...Sabor2!! Tak semua orang berani citer ngan usben masing2 pasal x boiperen lama kan? Tapi usben saya tau citer pasal X boiperen saya.....sbbnya??


Gini citernya, (lain2 XBoboipren tu kita abaikan....sbb x extreme sgt nk ngulas!! hehehe)


X boiperen saya ni dulu satu company jugak ngan saya (sehingga kini).jeng...jeng...jeng. ceteka!! cecari!!Perkenalan terjadi kat padang netball.Waktu tu umur saya baru nk masuk 21thn...Dah hari2 melompat kat padang netball tak sedar lak ada mamat yg usha (sila nk muntah).So, dari situ mulalah perkenalan kami...cewahh! Dlm masa yg sama saya dah mula nk berkawan baik ngan encik usben saya ni. 1st time date ngan X boiperen ni nak g makan kat area Bkt Jalil. HP lak waktu tu (Ericson) mana ada jenis yg automatic lock sendiri kan?
nilah model hp pertama yang saya guna....

Opkos le kita yg kena On Off suis HP tu. Waktu tu dlm keta...ntah camne before nk keluar dating tu saya & usben (kawan waktu tu) call & borak2 biasa la..lupa nk Offkan kut, sepanjang perjalanan ngan X boiperen tu, HP saya tu ter'On' & usben saya dengar segala percakapan kitaorg waktu tu. cehhhhh!!! yg saya tau usben saya dok ejek pastu 'awak, saya'. Maklumlah... hayat baru nk mencinta2 ni kan?? waktu saya berkawan ngan usben tu.. ber KAU & AKU je. X boiperen ni dah siap lamar saya betul2 depan Masjid Shah Alam tu sambil mengeluarkan sebentuk cincin! nasib dia x melutut@sujud ala2 mat salleh melamar tu kan??Waktu tu saya gugup betoi....rasa nk pitam pon hada!! maklum le, kita muda lagi kan.






Tapi dalam masa berkasih ngan X boiperen ni, dlm banyak2 kawan laki lain juge...usben saya ni la yg paling ambil berat pasal kita.Hari2 call...x boiperen pon xde call hari2. Pastu bila jumpa@dating cam xde modal nk borak....diam je. Cam malu2 unta gitu:-) tapi bila jumpa & borak dlm phone ngan usben saya ni cam nk pecah@koyak rabak mulut tu bercerita. Ntah...pelik sgt rasanya!! kitaorang boleh citer apa sahaja.Tapi waktu tu mmg xde sekelumit perasaan pon ngan usben.... sbb mmg anggap dia kawan baik.


Sehinggalah satu pagi (waktu ada tournement Bowling@Sunway) saya dapat call pepagi buta dari usben.Dia cakap dia tgh sakit....pepagi buta dah kejor yob kejor pencuri yg tgh nk buka tayar kereta adik dia. Ngan kasut semua ntah kemana...pepagi masa datang tournement tu dah ngencot2 jalannya. Yg saya plak tetiba ada datang satu perasaan (ntah camne nk kabor ek) rasa nk ambil berat pasal dia. Saya boleh polo (sampai toilet pn nk ikut)je dia masa kat Sunway tu...sampai si usben ni tegur la' eh, yg ko asik ikut aku ni kenapa'.Barulah saya tersedor waktu tu:) yg perasaan Sayang dah mula ada! So, bermulalah episod kami berchenta plak pastu...tapi depan kawan2 still cover baik dok berKAU Aku lagik!!


Usben saya bukan penyebab berakhirnya hubangan saya ngan X saya tu.Saya sendiri jumpa dia & berterung terang yg saya tak berapa selesa nk berkawan@berKASIH Alia dgn dia.Alhamdulillah, dia boleh terima...tapi tak tahulah disebalik hati dia.Dia pon dh selamat berkahwin & dah ada anak. Alhamdulillah saya juga berbahgia dgn kehidupan saya...Yang penting,perkara lepas usah dikenang!! Semua tu dah tertulis Jodoh pertemuan adalah ketentuanNYA.


Inilah Jodoh saya!! Terima kasih padamu Ya Allah...
semoga dipanjangkan usia kami bersama...Amin
 Nota kaki : Sure korang pon ada citer X Boboipren kan? jomlah share...sharing is caring:-)

Mekasih!!

2 comments:

dear anies said...

x de x boboipren..tp secret admirer ramai giler..almaklum la kite ni kureng glamer..shy2 cat.

perrghhh siap melamar gitu tp knape bla berborak trus kelu 1000 bahasa?

semoga mazni berbahagia selamanya aminnnn

MaZnie said...

Hehehe...shy2 cat ek? glam gak tu. dlm diam ada secret Resipi. opss!

kelu 1000 bahasa...nk tombang rasanya! hehehe

Tq Rin atas doa awak tu!