Tuesday, October 25, 2011

Sekolah @ Bandar Saujana Putra

As salam...hi semua!!!

Seminggu saya tak hupdate citer kan?? sebelum saya cerita mengenai PROTON GAMES Subsidaries 2011 last weekend haritu, saya nk citer dulu pasal area tempat tinggal saya ni...yg tiada kemudahan seperti Sekolah, Masjid,Balai Polis dan lain2 lagi yg disediakan!!Sampai dah masuk Buliten TV3 Segmen 'Aduan Rakyat' haa...hamik ko!! (klik) (maklum la kan, dah dekat nak mengundi, rasanya kalo mintak hapa pon dapat! Tapi malas lah saya nk buka topik politik ni, nyemak kepala lutut je!!)

Ini le dia Balai Polis sementara di Bandar Saujana Putra tu....skrg ni nmpk cam x berapa nk operasi pon?? opssss:-)

Jalan yg pernah kami lalui sebelum h/way Bndr Saujana Putra belum beroperasi lagi...teruk kan??

Saya & Family telah berpindah ke Bandar Saujana Putra pd awal tahun 2008. Dengan keadaan jalan yg tidak sempurna (H/Way belum dibuka lg waktu tu) terpaksa melalui jalan shortcut di Kampung Batu 13, Puchong. Antara orang2 yg terawal juga berpindah di Apartment (Blok A) waktu tu...kamikaze rasanya kami waktu tu..sehinggakan rumah saya & jiran sebelah kena pecah masuk. Time siang hari lak tu buat kerja....hadoi!!! senak ko senah!!! Kena lak buat report nun jauh ke Balai Polis Jenjarom area Banting sana...lagi le Senok mak Jemah!!

Sekolah (Rendah/Menengah) pulak sehingga kini masih tiada lagi bayangan tapak utk dibina.Ntah kat ceruk mana saya pon tak tahu...kejap org kata kat tangki air tepi H/way tu...kejap kat sini. Ntah....mak jemah x amik tau!! tau2 je diaorg dh piket minta sekolah sampai masuk TV3 ko! Nak menunggu sekolah di Bandar Saujana Putra ni siap ntahkan bile!! Anak saya sekarang ni bersekolah di Sekolah Kebangsaan Sek 27(1) Alam Megah. Sekolah ni ada buat sesi petang khas utk Sek Agama KAFA Intergasi As-Sakinah. Memang senang sgtlah sbb saya tak perlu nk transit anak saya ke Nursery @ rumah org. Petang sebelum masuk ke kelas KAFA anak saya ni diberi transit di kantin sekolah tersebut. Siap ambil package mengaji dgn Ustazah Kelas masing2. Malam dah takyah sibuk2 nk mengantor ngaji rumah org dah....buleh concentrate buat homework kan? Rumah makin banyak dibina di Bandar Saujana Putra ni, tp kemudahan infastruktur ni yg kurang. Kalau saya, memang mengharapkan sekolah yg terdekat dgn tempat kerja .Apa2 hal senang nk berurusan.

ermmmm....harapannya cepat2lah bina sekolah di Bandar Saujana Putra tu! Sian pd parents yg terpaksa menghantar anak bersekolah jauh ke Puchong,Shah Alam & lain2 tempat.Kepada pihak yg bertanggungjawap tu....SILA BINA SEKOLAH cepat...kalo x, xmo ngundi!! kehkehkehkeh... apa kes ni??


7 comments:

Kak Bunga said...

Hurm tula..saya pun pelik jugak..xde sekolah ke dibina..kesian parents nak anta anak sekolah kua masuk tol...huhuhu

Anonymous said...

ada perkhidmatan bas sekolah tak?

MaZnie said...

Perkhidmatan bas sekolah ada byk kat Saujana Putra tu...

Anonymous said...

asalmualaikum MaZnie bolih agi tel.no perkhidmatan bas sekolah tak tq

Anonymous said...

Bas sek ape hntor ke sk alam megah tu ye

farah said...

Sampai sekrg pun xad bas lg. Nak blik usj je kena bayar teksi 30rngit. Adehh..senak2. Kmpung dekat, tp dpt blik sbuln skali je.. Hampeh tol..

kamarul said...

bas/van sekolah dari bsp ke cyberjaya ade tak?