Saturday, April 30, 2011


Percutian ke mana-mana yg anda suka jika ada budget!!


Kat mana lagi tempat2 yang menarik di Malaysia ni utk dilawati?? ermmm......
Dah masuk bulan Mei...cuti sekolah akan bermula x lagi....
saya tengah survey tempat2 yg menarik & yg belum pernah kami pergi....agak2 ada duit ke?? mampu ke? hihihi...


*saje nk share dgn u oals....
mana tau oals ada nk pergi tempat2 ni...
Hotel-hotel dan tempat2 menarik yg telah saya pegi dlm Mesia je tau:)
(ni kira time saya single mingle + dah berkeluarga ni laa) ada yg gambar tiada lg dlm simpanan saya.so, saya curik2 dr internet laaa....lalalala


 Langkasuka Beach & Resort , Langkawi Kedah


Langkasuka Beach & Resort  dah 2 kali saya stay di sini. Kali pertama saya sampai ke sini pd tahun 2004. 
1st time dtg mmg best tempat ni. Makanan pon sedap2 belaka .....
2nd time dtg pd tahun 2008, dah nampak sket keuzuran pd tempat ni...
makanan pon dah out!!
last year dtg lg ke Langkawi nengok tempat ni .....cam dah tutup.


bila survey dlm internet ...ha, ni la jawapan nye..


Note :Langkasuka Beach Resort Temporary close for renovation mmg dh tutup bro!!






beach 

room

pool


PNB ILHAM RESORT, PD N9

2 kali jugak saya jejak kaki ke ILHAM Resort ini. Tempatnya best!!...sesuai utk menenangkan jiwa kacau...hihihi. Ada mini pawagam untuk di tonton pd mlm hari...tp bukan movie yg terkini ye tuan2 & puan2...






beach

EAGLE RANCH, PD N9


kunjungan ke sini pada tahun 2010 sewaktu family day my usbend punya office. to me, tempat ni teramatlah boringnya...pool utk kanak2 kecik bebenor org Perak kata.
Hanya sesuai utk yg berjiwa 'mat kuda' je kot...ada ke org jiwa gitu?? tapi kalau u oals nk try jengah jugak....x kisah.itu duit korang kan??

website: http://www.eagleranch.com.my/





room

activities

pool




SWISS COURT HOLIDAY APARTMENTS, PERAK 

Family day my office @ Swiss Garden Damai Laut Lumut Perak @ 2007. tempatnya jauhhhhhhhhhhhhhh masuk ke dalam. tidak sesuai jika membawa baby sbb perjalanan nk ke sini hutan je. Saya rasa semacam je sewaktu tidur pd waktu mlm coz anak saya yg sulung (4 thn) waktu tu menangis tak boleh tidur. Esok paginya sewaktu keluar merentasi pondok pengawal saya terperasan ada kubur lama di belakang tu. opsss!! taknak citer lebih:)

Website: http://www.damailaut.net/









PUTERI RESORT, MELAKA

Family day my office @ July 2010. Best tempat ni coz pool dia yang besar.Tidak silap saya hotel yg mempunyai pool paling besarlah di negeri Melaka ni. Pool utk kanak2 juga besar.memang puas anak-anak saya mandi.




LEGEND CHERATING, KUANTAN PAHANG

Kunjungan kami ke sini sewaktu menyertai Tresure Hunt bersama keluarga yg diuruskan oleh pihak Kelab Proton pada tahun 2005. Kenangan paling best sbb pastu 1 family kena penyakit 'sakit mata'.
*Ranking 15 daripa 30 family yang bertanding....





tgk la mataku...dh mula sepet









STAWBERRY PARK, CAMERON HIGHLAND

Percutian saya ke sini bersama-sama rakan serumah sewaktu zaman bujang dolu-dolu.
Tak silap saya pada tahun 2001. Kat sini pon ada kisah seram saya jugak....eiiii. Nak citer ke tak nak????







DYNASTY HOTEL, KUALA LUMPUR

2 kali kunjungan kami ke Dynasty Hotel ni sewaktu majlis perkahwinan adik ipar pada tahun 2003 & 2010. Anak-anak memang best laaa.....siap cakap taknak balik lg bila dah jumpa pool kan??






MAYA Hotel, Kuala Lumpur

2 kali juga saya ke http://www.hotelmaya.com.my ni. Itu pon sebab kerja. kalau nk pergi sendiri rasanya belum tentu. tak mampu den:) Kali pertama sewaktu pelancaran kereta Juara di perkarangan KLCC pd tahun 2002.
Yang kali ke-2 saya tak ingat apa event waktu tu...

*(saya dh malas nk upload gambar) kalau saya rajin nanti saya akan scankan gambar & upload kemudian.

3 comments:

Mrs. Norrie said...

SEMUA TMPT AKU DAH PEGI NIH..KECUALI DYNASTY HOTEL...DYNASTY NIH KAT KL KER????
YG KAT KL AKU TAU LER...5 MIN DARI UMAH AKU

MaZnie said...

ko xyah check in lah Dynasty tu....sbb dh dekat sgt ngan umah ko! hahaha

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.