Friday, April 20, 2012

KISAH NORMA TALIB

Just to share ngan u oals semua...


Kisah mengenai best pren saya masa di sekolah & kat Kg....Arwah dah meninggal dunia kerana menghidap tumor di kepala. Waktu tu arwah mengandung anak pertama...kandungan baru saje mencecah ke 7 bln. Tiba2 arwah jatuh pengsan & doktor mengesahkan tumar sebesar duit 50 sen sedang membesar. Arwah di transfer dari Hospital Besar Temerloh & terus di bawa ke Hospital Besar Kuala Lumpur.Doktor terpaksa operate kandungan arwah & juga kepala serentak. Alhamdulilah.... anak kandungan arwah selamat.


Saya melawat arwah setelah beberapa hari arwah telah di bedah. Waktu saya sampai melihat keadaan arwah tu....saya sendiri tak dapat nk berkata apa2. Sedih sangat tengok keadaan arwah.Waktu tu tempurung kepala arwah masih tidak dimasukkan lagi. Ya Allah...sungguh berat dugaan untuk kawan saya itu!! Dah lah terpaksa di bedah utk bersalinkan anak (kandungan 7 bln). Bayangkan jika computer kita lose memory....begitulah keadaan kawan saya itu.


Arwah hanya menghidap mirgain. Dari sekolah berasrama lagi arwah memang dah selalu sakit kepala.Arwah sendiri sudah buat pemeriksaan lanjut & doktor memang mengesahkan yg arwah memang hanya ada mirgain biasa. Setelah berkahwin & mengandung (kandungan 7 bln) arwah rebah....Selepas 1 thn lebih arwah membuang ketumbuhan tumur tersebut....arwah pergi juga menghadap Illahi. Saya sendiri x dapat menghadiri pengebumian kawan baik saya itu (waktu tu sarat mengandung anak ke-2). Teresak2 saya dapat berita tersebut dari mak di kampung.


Al-Fatihah utk Arwah Suseela Bt Misran.Semoga arwah tenang disana & ditempatkan bersama-sama orang yg beriman. Kepada anak arwah yg sedang membesar tanpa kasih sayang seorang ibu & suami arwah yang masih tidak mencari pengganti arwah...semoga menemui kebahgiaan di dunia & akhirat!! Amin....


Cerita ini saya kongsikan bersama kerana ketika ini saya selalu mengikuti perkembangan seorang lagi insan (Norma) kerana sama penderitaanya seperti kawan baik saya itu.
 Kisah Norma Talib.Semoga Allah memberi keajaiban kepada Norma utk sembuh seperti biasa & dapat hidup bersama suami & anak tercinta. AMIN YA ALLAH!!

2 comments:

KhaiRin : anies said...

innalillahi wainnailaihi rajiun
alfatihah..

sbb tu kdg kala kite x boleh sgt ambil ringan bla skt2 begini

Mrs. Norrie said...

Alfatihah tuk angah (org dekat2 umah dia panggil angah),
w/pun umah aku tak jauh dari rumah dia, aku tau masa dia dah nazak kat umah, tuh pun tak dapat ziarah sbb tuntutan kerja..