Wednesday, September 14, 2011

Day 3 (part 3) Bandung Trip 2011

Sambung balik story Bandung:)
Setelah kenyang & sakan berposing @ Restoran Kg. Daun tu kami meneruskan aktiviti yg sebenar2nya yg amat sesuai bebenor dgn tema kami iaitu " Shopping sampai pengsan'' @ Shopping sampai kering" hehehehe....



Target pd hari k2 memang utk membeli barangan utk anak2 pula.Setelah hari pertama puas mencari barang2 utk diri sendiri  + bapaknye kan? Selepas melepak & Lunch @ Restoran Kg.Daun, FOS yg ktaorg terjah ialah Rumah Mode. Rumah Mode ni memang fofular sesangatlah di Bandung.Jika korang tak singgah, teramat rugi besorlah kalian semua walaupon korang banyak dpt info yg mengatakan harga barangan di Rumah Mode itu mahal!! Takper....janji korang pergi. Beli tidak itu terpulang. Janji udah sampe!! hehehehe...



Kebanyakkan orang2 yg datang Shopping di Rumah Mode ni orang2 kaya di Bandung je. Itu mengikut kata Pak Supir Agus la....Saya pon nampak begitu sebab masa lepak2 di luar Rumah Mode tu sambil2 tgk orang2 yg datang kebanykkannya loaded2. Siap supir2 diorg tu tggu didepan pintu masuk shoping lg ko!!



Tapi saya x shopping pon di Rumah Mode ni sbb x jumpa size t-shirt & Seluar Jeans utk anak2 saya.Kebanyakkannya size from New Born to 4 years je byk...langsung mood utk membeli @ mencari2 @ memilih baju utk anak2 hilang!! spoil betul...So, saya hanya lepak2 di luar Rumah Mode sambil mencuba Cendol Durian & menunggu kengkawan yg lain!! 




sempat snap papan tanda 'Rumah Mode' dari dlm kereta!!


Tugu tanda Rumah Mode...


lepak2 kat luar Rumah Mode sambil menunggu kawan2 bershoping!!


Sempat lagi terjah Cendol Durian....sedap beb!! korang kena rasa. Murah tp x henggat brpa Rupiah!!


antara dekorasi di luar rumah Mode...

Next FOS yg kami terjah ialah Fashion World. Waaaaaa....masuk je ke dlm Fashion World gedung ni saya rasa amat teruja coz dekorasinya yg memang nampak world class gitu!! Kat sini saya dapat merembat 2 helai T-shirt Guess utk anak2 saya.


welcome to Fashion World!! waaa....dah mcm Duta lak saya:)


Cantik kan?? Tenang & nyaman ketika bershoping disini:)

confirm best!!! tarak tipu punya!!! hehehehe

ini le Tshirt Guessnya - for 2pcs 358,000 rp/RM127...not bad!!

Saya kembali semula ke DSE & Rich Famous Factory outlet utk mencari lagi pakaian utk anak2 dan sambil2 tu juge mencari souvenier buat saudara mara & rakan2 terdekat.
Saya jenis suka belikan sama corak & warna buat anak2 saya.....
sonang kojo den:) muhahaha!!


Kat bawah ni sebahagian TShirt2 yg saya beli di sana. Saya tolong convertkan lg utk korang:)

TShirt Oshkosh for my Hero @ DSE FOS hanya 35ribu rupiah = RM12 

Baju tidur Hard Rock Cafe @ DSE FOS 65ribu rp = RM23


TShirt Hard Rock @ DSE FOS for my usben 68ribu rp = RM24


TShirt Armani Xchange souvenier @ Rich & Famous FOS  for my brother 89ribu rp=RM31


TShirt Tommy H for my hero @ DSE FOS 70ribu rp=RM25


Hasil barangan yg sempat dirembat beli di sana selama 3 hari 3mlm..

Setelah penat kaki & badan bershopping sakan....masa utk merilekskan diri!!! saya telah mengambil tukung urut melalui Pak Supir Agus datang direct ke Hotel dgn pakej harga 150ribu rp/ RM50 utk 1 hours..yg ini memang best!! lagi....lagi....lagi best!! korang kena cuba....tak perlu nk ke Spa2 diorg tu lagi!!

Akhirnya selesai sudah saya bercerita mengenai percutian ke Bandung.InsyaALLAH next trip akan terbang lagi pada Febuari 2012. Jgn lepaskan peluang utk booking tambang percutian murah anda.Dengar2nya nanti Air Asia akan buat promosi tambang murah besar2an. Tak silap saya pada bulan December 2011. So, korang get ready jelah.info ni dpt dari kawan yg berkerja di Air Asia.

*Korang jgn marah ye jika tak betul info dari saya ni...huhuhu.So, sebelum plan nk booking tambang murah tu...jgn lupa check schedule calendar utk next year 2012 tau!

http://www.onestopmalaysia.com/holidays-2012.html


ok, terima kasih kerana sudi menjengah:)








No comments: