Tuesday, October 18, 2011

MY BFF


Inilah kawan baik saya from kampung.Dlm bahasa singkatnya org panggil BFF (best pren forever). Actualy ada lagi beberapa org yg takde dlm gambar diatas. Zera,Norrie,Ana,Mazrena,Toy,Leha & saya a.k.a yg diorang panggil Not! (ntah, saya pn x igt camne nama not tu muncul) Kitaorg semua dah menetap di sini (KL area). Start kamcing dari standard 4 lg. Ptg2 lepas sekolah Agama kitaorg akan kayuh beskal g Sekolah Kebangsaan utk join aktiviti sukan lak....paling happening lepas je amik UPSR, plan nk mandi air terjun...sanggup naik&kayuh beskal lalu jalan ladang sawit tu. Kalu skrg nk g...x sanggup rasanya...hehehe.

 Masa sekolah Menengah lak (walaupon kitaorg terpisah masuk sekolah ASRAMA lain2), setiap kali cuti sekolah je mesti jumpa...lepak2 minum ABC kat Taman Selesa kat Kg kitaorg (taman x berapa nk selesa sebenarnya penuh semak samun) kadang2 join makcik2 kat situ main netball...hehehehe.

Setiap kali Hari Raya lak, kitorg x pernah miss dtg umah masing2. Time Sek rendah dulu naik beskal nk p beraya nih...pastu naik sekolah Menengah dah pandai naik motor, bila dah start keja ni dah pandai bawa keta lak...Bila dah ada yg berkawen, ngan usben2 skali terjebak join the group ktaorg ni. best kan?? Cuma, bila masing2 dah berkeluarga ni Perjumpaan Hari Raya tu dah tak cukup korum & meriah sikit dah. Ada yg turn balik umah mak mertua dululah...macam2. Memang dah susah sikit la nk jumpa walaupon sekampung. Alhamdulillah, masing2 dah berjaya dgn kehidaupan family...saya tumpang bangga nengok kawan2 makin maju, maju menambah bilangan ahli keluarga...maju pakai keta besor, umah besor & last skali...badan masing2 pon udah makin besor...kehkekehkehkeh!!

Apa pon, kenangan bersama korang memang d'best:-)

p/s : to  Norrie, boleh ko foward @ email ke aku gambar yg kita menari masa darjah 4 dulu...hehehe.Semua comel waktu tu kan?? thanks:-)

Monday, October 17, 2011

Besday RaFiQ


Majlis Besday Rafiq kali ni simple sahaja....special request by Rafiq 
'' Ibu, tahun ni xnk buat brithday kat sekolah.Afiq nak buat kat rumah...ibu ni paham ke tak?? adoi...anakku, main request je. Ibu yg pening nk uruskan besday Rafiq tau!! Sebabnya??? tahun2 sebelum ni,saya  just hulur kek & goodies ke sekolah@nusery tempat Rafiq & Abg Haziq stay.Memang nk kojo sonang jo kan??

Actualy, besday Rafiq in advance coz tarikh lahir Rafiq sebenarnya on 19 Oct (Wednesday).Majlis amatlah sederhana .... coz budget saya & usben utk besday Rafiq ni amatlah 'kemuted'. (Sorry kengkawan yg lain, x dpt nak jemput semua. Harap maklum)Just invite family terdekat & kawan2 BFF from kampug saya yg x dpt dtg masa hari raya haritu.Thank you to all of you yg sudi membawakan hadiah utk Rafiq...

Kek Indulgance coklat ni order from K.Ros@K.Ha from Klang. Sedap giler kek kakak ni....x rugi order beb.So, korang boleh visit kakak ni punyer blog K.Ros Kek .Kek ni bertemakan 'Agry Bird' yg tgh glemmer skrg ni kan??












                                                                                                                           







Abg Haziq & Rafiq yg dah x sabar sgt nk potong kek Agry Bird ni.....hamper membuatkan I angry le:-)





Bersama2 rakan sekolah Abg Haziq & jiran terdekat....


Hadiah Kezutan yg diterima daripada 'Abah & Mama' @PakLong&MakLong. Tenkiu2 bagi hadiah sepesel ni kat Rafiq.
Semoga murah rejki mereka:-) amin....


ok...abis suda setori  mori about Besday Rafiq!!

Friday, October 14, 2011

Friday!!

Salam Sumaat Semua:-) ceria tak arini??


Hari Sumaat@Friday selalunya time break lama kan? salah satu sebab memberi peluang kepada kaum lelaki untuk menunaikan tanggungjawab Solat Jumaat. So,bagi kita2 kaum wanita yg bekerja di opis2 ni... waktu senggangnya lama kan?? ada la dlm 2 jam gitu:-)


Cam korang (kaum wanita aje ok!!) selalu waktu lunch tghari Sumaat tu buat hapa?? adakah :-


A. Soping
B. Lunch kat Restoran Secret Resepi
C. Layan citer Korea
D. Tiada sangkut paut dgn di atas


Macam saya ikut (3M) mood, masa & money. Kalau ada mood, leh lepak ngan kawan2 makan kat luar. Kalau ada masa barulah best kita nk bergosip lama ngan kawan2 kan? & kalau ada money....barulah best nk sopingnya!! hehehe. Bak kata Mr.Usben, nasib baik le compny korang ni terletak jauh dari SOGO, MidVelly, Pavillion, KLCC semua tu...kalau tak, mau mati kering sbb duit gaji abis ke situ je. Paling dekat dgn company saya ni cuma Mydin Mall USJ,The Summit,PKNS,Alam Sentral,SACC Mall & bla...bla...bla. Nasib baik la urat soping saya belum putus!! kalau urat tu putus....kompom le lebam poket usben saya nk tanggung!! hehehehe. kalau gaji laki besau takpe!! 

kompom poket suami korang lebam kalo camgini le sopingnya!! hehehehe

So, moralnya ....Tagline utk diri saya 'belanjalah secara berhemah....ingatlah orang yg tersayang!! waaaaaa.....cam bagus je kan?? hehehe...

ok...jumpe lagi:-)

Thursday, October 13, 2011

Jom POLLOW me!!!

SEYES!! I jeles nengok kakak redmummy tu dpt duit ribu riban dari  nuffnang tu!! bila la hagaknya saya nk merasa camgitu khan??Itulah rezeki namanya setelah dia penat bertungkus lumus & x jemu utk terus ber'blogging ni. I nak jadi cam dia gak lah!! wah....tetiba semagat berkobar2 ni!!

Sorry K.Red....jgn saman saya!! saya xde duit sebanyak k.red!! saje nk tolong publishkan utk kengkawan tgk.Sebagai bukti pd diorg!!! jgn saman saya tau:-)

Kengkawan2....apa lagi, tolong le klik kan iklan2 kat blog saya tu.Mana tau saya leh kaya cam k.Red! InsyaAllah:-) 

Kalau betul saya boleh dpt check sebanyak ini...InsyaAllah, pada yg selalu jengah blog saya ni, saya akan belanja beli tiket tambang murah AAsia tak kisah le local @ ober the sea sekalipon. saya sanggup belikan. Tp dgn syarat :- kena la sign in jadi follower saya dulu, pastu kenalah rajin mengomen & seterusnya barulah saya boleh taja tiket tu. Dgn syarat juga kalau saya dapat duit RM cam di atas....muhahahaha. (baikkkk punye marketing strategi saya kan?? ) Sedara mara, waris terdekat tidak boleh menyertai program ini....harap maklum!!

Tapi saya serius sebenarnya. Kalau le saya dapat RM sebanyak itu ...saya sanggup  tunaikan. Doa2kanlah saya semoga tak bangga diri bila saya dpt duit sebanyak itu. Oleh itu, silalah jadi kawan saya:) promote lagik!!!

ok ....gud nite:-)

Kisah Rafiq

Ini adalah kisah my hero...Muhammad Rafiq Hazwan B KhairulAzli. Rafiq dilahirkan pada 19 October 2006 @ SJMC,Subang Jaya Medical Centre secara normal & berat 3.19kg. Nama Rafiq ni pula hasil dari pengaruh saya menonton drama bersiri 'Dairi Ramadhan Rafiq' yg disiarkan setiap hari pd bulan Ramadhan tahun itu.Kuat betul pengaruh TV ni kan?? 

Sempena ulang tahun k5 kelahiran Rafiq, saya saja nk imas kembali kisah perjalanan Rafiq.. Sekejap je Rafiq dah cecah usia 5 tahun. Alhamdulillah!!

Ibu, Ayah & Abang Haziq sayang sgt Rafiq....muahhhhh!!!


beberapa hari selepas Rafiq dilahirkan...

Rafiq 2 months...
Rafiq 1 yr 2 months...

Rafiq 1 yr 3 month
Rafiq 2 years


Rafiq 2 yr ..

Rafiq 3 yr

Rafiq 3 Yr

Rafiq with Abang Haziq!!

Rafiq Awesome!!

!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!

and the latest one....

Rafiq yg Gojes!!! 

60 Tahun Pencen

Adoiii...kelakau le tgk karektor kartun ni:-)

Tak dapat nak bayangkan kalau umur saya dah cecah 60 tahun!! Adakah saya masih nk bekerje lagi @ tidak?? 60 tahun pencen ni utk orang Gomen punya pelaksanaan...utk Swasta setakat ni maintain lagi umur 55thn. Minta2 kita semua ni sihat tubuh badan, waras akal fikiran & masih lagi boleh bekerja sehingga umur 60th ni kan?? bukan apa...mungkin kita boleh capai sasaran nk bekerja sampai umur 60 thn tu, tapi mungkin quality kerja kita makin menurun selaras anjakan paradigma dgn umur yg meningkat tu!!  Terpulang...masing2 ada pandangan & prinsip tersendiri. Samada meningkatnya umur kita ni nk kejar amalan dunia @ akhirat @ seimbangkan keduanya! Tepuk dada tanya IMAN.....WALLAHUALAM!!!

Wednesday, October 12, 2011

Special from FB

Khairul Azli Osman posted on your Wall.



"SELAMAT HARI JADI SAYANG.......Terima kasih krn jd isteri & ibu yg terbaik utk Abang & anak2.Semoga d permudahkan segala urusan dan d mrhkan rezeki utk kita sekeluarga insyaallah.....amin.I LOVE U SO MUCH..........mmmmmmmuuaaahhhhhhh......."
 
Today, I got special greeting from my husband loved one through the FB. I hereby appreciate!!


Thanks a lot Sayang.... I luv u too !!muaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh:-)