Wednesday, September 14, 2011

Day 3 (part 3) Bandung Trip 2011

Sambung balik story Bandung:)
Setelah kenyang & sakan berposing @ Restoran Kg. Daun tu kami meneruskan aktiviti yg sebenar2nya yg amat sesuai bebenor dgn tema kami iaitu " Shopping sampai pengsan'' @ Shopping sampai kering" hehehehe....



Target pd hari k2 memang utk membeli barangan utk anak2 pula.Setelah hari pertama puas mencari barang2 utk diri sendiri  + bapaknye kan? Selepas melepak & Lunch @ Restoran Kg.Daun, FOS yg ktaorg terjah ialah Rumah Mode. Rumah Mode ni memang fofular sesangatlah di Bandung.Jika korang tak singgah, teramat rugi besorlah kalian semua walaupon korang banyak dpt info yg mengatakan harga barangan di Rumah Mode itu mahal!! Takper....janji korang pergi. Beli tidak itu terpulang. Janji udah sampe!! hehehehe...



Kebanyakkan orang2 yg datang Shopping di Rumah Mode ni orang2 kaya di Bandung je. Itu mengikut kata Pak Supir Agus la....Saya pon nampak begitu sebab masa lepak2 di luar Rumah Mode tu sambil2 tgk orang2 yg datang kebanykkannya loaded2. Siap supir2 diorg tu tggu didepan pintu masuk shoping lg ko!!



Tapi saya x shopping pon di Rumah Mode ni sbb x jumpa size t-shirt & Seluar Jeans utk anak2 saya.Kebanyakkannya size from New Born to 4 years je byk...langsung mood utk membeli @ mencari2 @ memilih baju utk anak2 hilang!! spoil betul...So, saya hanya lepak2 di luar Rumah Mode sambil mencuba Cendol Durian & menunggu kengkawan yg lain!! 




sempat snap papan tanda 'Rumah Mode' dari dlm kereta!!


Tugu tanda Rumah Mode...


lepak2 kat luar Rumah Mode sambil menunggu kawan2 bershoping!!


Sempat lagi terjah Cendol Durian....sedap beb!! korang kena rasa. Murah tp x henggat brpa Rupiah!!


antara dekorasi di luar rumah Mode...

Next FOS yg kami terjah ialah Fashion World. Waaaaaa....masuk je ke dlm Fashion World gedung ni saya rasa amat teruja coz dekorasinya yg memang nampak world class gitu!! Kat sini saya dapat merembat 2 helai T-shirt Guess utk anak2 saya.


welcome to Fashion World!! waaa....dah mcm Duta lak saya:)


Cantik kan?? Tenang & nyaman ketika bershoping disini:)

confirm best!!! tarak tipu punya!!! hehehehe

ini le Tshirt Guessnya - for 2pcs 358,000 rp/RM127...not bad!!

Saya kembali semula ke DSE & Rich Famous Factory outlet utk mencari lagi pakaian utk anak2 dan sambil2 tu juge mencari souvenier buat saudara mara & rakan2 terdekat.
Saya jenis suka belikan sama corak & warna buat anak2 saya.....
sonang kojo den:) muhahaha!!


Kat bawah ni sebahagian TShirt2 yg saya beli di sana. Saya tolong convertkan lg utk korang:)

TShirt Oshkosh for my Hero @ DSE FOS hanya 35ribu rupiah = RM12 

Baju tidur Hard Rock Cafe @ DSE FOS 65ribu rp = RM23


TShirt Hard Rock @ DSE FOS for my usben 68ribu rp = RM24


TShirt Armani Xchange souvenier @ Rich & Famous FOS  for my brother 89ribu rp=RM31


TShirt Tommy H for my hero @ DSE FOS 70ribu rp=RM25


Hasil barangan yg sempat dirembat beli di sana selama 3 hari 3mlm..

Setelah penat kaki & badan bershopping sakan....masa utk merilekskan diri!!! saya telah mengambil tukung urut melalui Pak Supir Agus datang direct ke Hotel dgn pakej harga 150ribu rp/ RM50 utk 1 hours..yg ini memang best!! lagi....lagi....lagi best!! korang kena cuba....tak perlu nk ke Spa2 diorg tu lagi!!

Akhirnya selesai sudah saya bercerita mengenai percutian ke Bandung.InsyaALLAH next trip akan terbang lagi pada Febuari 2012. Jgn lepaskan peluang utk booking tambang percutian murah anda.Dengar2nya nanti Air Asia akan buat promosi tambang murah besar2an. Tak silap saya pada bulan December 2011. So, korang get ready jelah.info ni dpt dari kawan yg berkerja di Air Asia.

*Korang jgn marah ye jika tak betul info dari saya ni...huhuhu.So, sebelum plan nk booking tambang murah tu...jgn lupa check schedule calendar utk next year 2012 tau!

http://www.onestopmalaysia.com/holidays-2012.html


ok, terima kasih kerana sudi menjengah:)








Tuesday, September 13, 2011

Day 3 (Part 2) Bandung Trip 2011


Masih lagi topik Bandung day 3:)


Lebih kurang pukul 12 tghari kami dah bergerak turun dari TP. Plan seterusnya ke Restoran Kg.Daun utk launch.Jauh juga perjalanan dr TP ke Restoran Kg Daun tu...sempat le lelap mata!! hehehe...

Jgn risau ye kengkawan, makanan sedap & harga di Restoran Kg Daun ni amat2 berpatutan. Sesuai le dgn keadaan sekeliling....yg penting buleh masuk anak tekak saya:) muhahahaha..


 sempat lagi singgah ditepi jalan utk menikmati jagung bakar di sana!!! enak sekali:)




Moh layan gambar2 sekitar @ Restoran Kg.Daun pulak.....


 kawasan yg tenang & nyaman skali:)

  
me, biras & adik biras!!


with the gang!!!



sila tanggal kasut.....duduk bersila beb!!


sekitar kawasan Restoran Kg Daun....
'
nengok tu...siap ada air terjun lagi!! mmg cantik beb....tarak tipu punye! hihihi


Air Orange juice + Stawberry....nyummmyyy:)
ini le makanan yg saya order.....not bad!! sedap juge:)


best kan?? nanti saya story lagi hasil terjahan utk hari k2 saya di Bandung...ermmm, bila nk abes citer ni kan??


Monday, September 12, 2011

AidilFitri 2011

As salam & Good Morning semua...


Masih lagi mood raya kan?? so, sebelum raya abis saya nk citer sket pasal Raya haritu & tonjolkan serba sedikit gambar2 AidilFitri 2011. Saya stop kejap story about Bandung Trip 2011 tu ye...harap b'sabar ye kengkawan!!


Tahun ni giliran pulang beraya @ My Usben kampung laa...Felda Trolak Utara,Perak. Berhari Raya sehingga ke Raya ke3 barulah pulang @ my kampung pulak....Felda Kemasul. Kami bangga jadi anak FELDA!!!!!!! waaaaarghhh, taksub gitu:) hehehehe. saje nk promote ke korang!!!


Best sebenarnya raya di kampung FELDA2 ni...rumah dekat2.Lepas je sembahyang raya semua orang akan berjalan dari rumah ke rumah....itu pon mengikut blok/area masing2. (lebih kurang 500 lbh buah rumah di setiap FELDA) kalau ikut area blok tu ada la dlm 25 buah rumah....itu pon kalau pergi 10 buah rumah dh kembung perut diisi....bayangkan le kalau semua nk terjahkan?? pastu golangan anak2 muda/mudi dgn motor/kereta (nk tayang le tuh) lalu lalang depan rumah nk ke rumah kawan masing2....memang meriah abis laaa. Malam menjelang raya pon best sgt.....macam perang dibuatnya. Mercun di sana sini....itu yg bestnya bila beraya di kampung saya...Kampung korang mcamana pulak?? best tak???


Meh layan gambar raya pulak....dh penat menceceh!! hehehe




Sehari menjelang Hari Raya....membakar lemang acara WAJIB setiap tahun buat family usben.
haaa....tu usben saya tgh membakor lomang!!


Mlm raya rumah Mertua saya meriah dgn lampu lip lap, lampu lilit tiang bagai...hehehe



Pagi Raya cucu-cucu dah berbaris salam dgn Tok utk dapatkan duit raya...
duit raya tok!! nk duit raya!!! kihkih
 
Haziq & Rafiq dgn kezen2 mereka:)



with FIL & MIL ....

 
Nak pusing kampung naik Vespa:)



susah betul nk ajak bergambar dgn  hero2 saya ni!!



Usben familys....only boys!!!


Anak buah, kakak biras, FIL,adik ipar & my biras ...

with MIL ...ladies only!!



Abang ipar ...yg pertama!!


Adik Ipar ....


Adik Ipar


with my Biras:)


with my biras2...


possing sakan:)


adik ipar


My Hero Haziq with kezen Aiman Hakimi (muke Kimi bengang je tu...sbb nk blk KL)hihihi


with my love...

Haaa..jom layan gambar sebelah parents saya lak. Memandangkan balik raya ke3, so...korum dh x cukuplah utk bergambar together2.Baju Kurung raya pon dah x sarung!! huhuhuhu





with my Mother & Sister...

ok...abiss suda!! gambar berjuta-juta lemon....hanya ini je mampu ditonjolkan!!!
Selamat Hari Raya buat semua!!!






Friday, September 9, 2011

Day 3 (part 1) Bandung Trip 2011

Ok, saya sambung balik story about my Bandung Trip 2011 @ day 3 (part 1).......
Fuhhhhhh!! mmg dh hampir lupa nk setories utk day 3 ni coz byk sgt cekik lemang, ketupat & dodol bagai kan?? hehehe



Seawal pagi 7.30 dah gerak ke Hotel Cik Ton & the gang. Tak ingt lak apa nama Hotelnya. Kami semua nk berangkat ke Tangkuban Perahu (TP). Setiap orang yg jejak kaki ke Bandung memang rugi besar jika tidak jengah tempat ni....lebih kurang 1 jam perjalanan kami sampai ke sana.



Before nk jejak kaki ke TP ni (info dari kengkawan yg dh sampai & ada gak saya baca dlm blog) mengatakan yg kita akan dikerumuni oleh si Gagak2 berpakain Hitam (penjual jalanan). Diorang kata mereka akan ikut sepanjang perjalanan kita & akan memaksa kita membeli jualan mereka dan akan ada rasa ketidakselesaan pd kita nanti...


Harga ticket utk masuk ke Tangkuban Perahu tu hanya 50ribu rupiah/RM17 sahaja. Utk 1 buah kereta naik ke atas dikenakan caj 15ribu rp.

tgk...itu baru sorang penjual jalanan yg korang nampak dlm gambar ni.Sbnrnya ramai lg dikeliling kereta kitaorg tu!jgn risau.diorg x masuk & duduk dlm kereta tu skali ye!!

ni le salah satunya jualan mereka2 itu...ada ke patut nk jual patung mainan tu pd saya harga 150k rp? mahaiiiii tu....



 Memang benar, sebaik kereta kami parking saja sudah dikerumuni oleh penjual jalanan tersebut.....tp anda semua jangan risau. Saya & rakan2 lain berjaya melalui keadaan tersebut dgn tenang skli.Mcmana caranya?
hanya 'ignore' kan @ buat tidak nampak sahaja penjual2 tersebut. Mereka tidak akan mengekori anda lagi. Nampak zalim kan?? tp nk buat camne....nanti spoil lak mood bercuti kita. Meraka (penjual) jga bergantung hidup dgn hasil jualan tersebut.



ok....moh le layan gambar2 chantek ktorang @ Tangkuban Perahu ni. chantek ke??




























cukup2lah ek gambar2 @ Tangkuban ni....byk lg gambar lain yg nk ditonjolkan ......hehehehehe.

ok...nanti kita sambung stories kat N3 Day 3 part 2 lak!!!!!! Nak citer pasal Restoran Kamgpung Daun yg terkenal @ Bandung tu....tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!